juni 8, 2023

Hoorn Actueel

Hoorn Actueel is de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Actie, hema, basic fit … waarom houden de Fransen van Nederlandse ideeën?

Na Hema, Action of Basic Match maakt PicNic, een nieuwe ster in het Nederlandse bedrijfsleven, zich klaar om in Frankrijk gelanceerd te worden. De historische cultuur van handel, klein land en grote middelen illustreert het succes van deze Nederlandse merken internationaal.

Zal Frankrijk zich onderwerpen aan PicNic? Dit concept van food e-commerce is al in een groot deel van Europa geslaagd. En over een paar maanden opent de site zijn deuren in Frankrijk LSA. Er is al een dochteronderneming van PicNic SAS opgericht. Wat de grote distributie-actoren die zweren te stemmen doet beven.

Omdat picknickvoedsel e-commerce is, maar alleen in distributie. De elektrische bestelwagens van het merk rijden door de steden waar de picknick is geïnstalleerd en leveren aan klanten die de dag ervoor hebben besteld.

“Het is een enorm succes in Nederland”, legt Frank Rosenthal uit, een consultant die gespecialiseerd is in massadistributie. Ze zijn opgericht in 2015, maar ze zijn al in 130 steden en al in 50 steden in Duitsland.”

Het concept is eenvoudig maar ongelooflijk effectief. In tegenstelling tot andere voedselverkopers zijn er bij Picnic geen gigantische automagazijnen en is alles op tijd. Klanten schrijven zich in op het wekelijkse bezorgmoment, maken hun eigen boodschappenlijstje en diezelfde avond plaatst PicNic een bestelling bij zijn leveranciers. PicNic wordt de volgende dag bezorgd en dan begint de ronde van kleine witte busjes.

“Omdat er zo weinig voorraden zijn, zijn er geen verspillingen, kunnen ze van leverancier veranderen om aan de verwachtingen van klanten te voldoen, en controleren we het koolstofspoor zoveel mogelijk met elektrische voertuigen, geanalyseerd door Frank Rosenthal.

Dit is tenslotte een nieuw Nederlands concept. Na de actie kent de nieuwe look-bazaar, die in acht jaar tijd meer dan 500 winkels in Frankrijk heeft geopend, een snelle expansie met Hema en zijn goedkope designerproducten (75 winkels in Frankrijk), Zieman-textielkortingen of cosmetica en basispasvorm in meer dan 300 sportscholen in slechts een paar jaar tijd.

READ  Vrachtvervoerder Linnaeus krijgt Nederlands nummer

“Prijzen laag houden”

Tussen 2015 en 2019 kwamen ongeveer 225 nieuwe merken naar Frankrijk Volgens vastgoedexpert Knight Frank En alleen die uit het noorden en vooral uit Nederland groeien hard.

“Facing-fit, vliegende tijger, soustreingroen en rituelen zijn 42% van de totale verkooppunten die de afgelopen vijf jaar door nieuwe buitenlandse toetreders in Frankrijk zijn geopend”, legt Antoine Salmon, directeur van de retaildivisie voor nachtverhuur, uit. Frank Frankrijk. Dit verklaart de hoge vertegenwoordiging van Nederlandse en Deense merken.

Als er Duitse kortingen waren in de jaren 1990 en 2000, innovatie en succes zijn al jaren aan de Nederlandse kant. En dit is de norm Zachte kortingsmerken, Merken die lagere prijzen bieden, soms in grotere merken maar in minder strikte winkels dan eerdere Littles.

“Nederlanders zijn heel goed in het definiëren van eenvoudige ideeën”, beaamt Frank Rosenthal. Het zijn goede marketeers en weten hoe ze hun feedback gemakkelijk kunnen integreren met klanten. “

Voordelige sportschool met actievolle consumentenmerken, goedkope e-commerce voor eten, goedkope picknickdiensten, goedkope textielkorting op de markt.

De meest populaire ideeën die direct ter zake komen en de korting zelfs voor vermogende klanten aantrekkelijk maken. Deze Nederlanders herleven eindelijk de geloofwaardigheid van paus Bernardo Trujillo, die in de jaren vijftig de beste principes van moderne distributie had: “Verlaag de prijzen, de armen hebben het nodig, de rijken houden van hen.”

En zoals elk eenvoudig idee, is de realisatie ervan zeer complex. Dit is waar Nederlanders in uitblinken.

Wat de picknick betreft, deze passeert de stroom en loyaliteit tijdig via het abonnement. Voor actie is het een krachtig inkoopcentrum en bulkaankopen door goedkope randapparatuur in geeky industriële zones. Textieldiscounter Zeeman verwijst naar al haar modellen in kleine aantallen en bestelt rechtstreeks van Aziatische fabrieken zonder tussenkomst van tussenpersonen. Producten met een minimale verpakking worden vaak in bulk aangeboden om de kosten te beheersen.

READ  Tour de El Avenir - Van den Berg claimt dominantie over Van Dijk

Amsterdam heeft Londen ingehaald

Perfecte zakelijke dynamiek uit de lange traditie van handelaren. “Daar zijn historische redenen voor, en Frank Rosenthal gelooft dat het in hun genen zit. De Nederlanders stonden bekend om het veroveren van de wereld, en dat is niet veranderd.”

In tegenstelling tot met name de Fransen of Duitsers, worden de Nederlanders snel geëxporteerd, soms om hun grenzen te verlaten. “Dit is een klein land en als ze eenmaal commercieel succesvol zijn, voltooien ze hun hele gebied en exporteren ze”, zegt Frank Rosenthal kort en bondig.

Een klein land maar vooral veel middelen. Amsterdam is Europa’s oudste effectenbeurs (opgericht in 1602) en het nr. 1 bolwerk van het Europees Fonds. Ze Vorige maand Londen neergehaald In het kader van de Brexit. Nederlanders hebben dus een ecosysteem dat innovatieve ideeën snel financiert. PicNic, opgericht in 2015, wist twee jaar na de oprichting 100 miljoen euro op te halen. 250 miljoen meer tegen eind 2019 Om de uitbreiding ervan te financieren.

Frederick Bianchi