Hoorn Actueel

Hoorn

Minimaal een acht

HOORN – Minimaal een acht is het streven van de gemeente Hoorn als het gaat om klantvriendelijkheid. Maar ook is dit een manier voor de gemeente Hoorn om de effecten van verschillende experimenten op het gebied van dienstverlening te monitoren, zoals bijvoorbeeld bij de telefonische bereikbaarheid.

Op 1 april j.l. is de gemeente gestart met het meten van de klantvriendelijkheid en voor de start van het telefonisch bereikbaarheid experiment is eerst in beeld gebracht wanneer de meeste mensen telefonisch contact met de gemeente opnemen. Uit dit onderzoek blijkt dat vooral tussen 09:00 uur en 16:30 uur de meeste mensen naar de gemeente bellen.

Voorheen kon men al vanaf 08:30 uur bellen maar dit is aangepast naar 09:00 uur, vanuit de bevolking is hier weinig tot geen reactie op gekomen wel kwamen er reacties op de sluitingstijd die van 17:00 naar 16:30 uur is teruggebracht, vooral omdat men er vanuit gaat dat het stadhuis tot 17:00 uur is geopend. Om na 16:30 uur bereikbaar te zijn voor bijvoorbeeld calamiteiten is de calamiteitendienst ook vervroegd naar 16:30 uur.

In totaal levert dit de gemeente Hoorn een besparing op van 9.000 euro

Heeft u een tip of foto mail deze naar redactie@hoornactueel.nl Vergeet er niet bij te vertellen waar de foto is genomen en waar het overgaat.

Reageer op dit onderwerp