Hoorn Actueel

Hoorn

OSH neemt tijdelijk citymarketingtaken Stichting Hoorn Marketing over

HOORN – Afgelopen oktober 2019 liet het bestuur van de Stichting Hoorn Marketing weten dat zij haar taken ging neerleggen en er geen zicht was op opvolging. De gemeente heeft daarop de subsidie aan de stichting opgezegd, mede omdat het tot op de dag van vandaag nog steeds onduidelijk is in welke vorm Hoorn Marketing een vervolg gaat krijgen.

Maar omdat het voor Hoorn heel belangrijk is om wat er tot nu toe is opgebouwd niet verloren te laten gaan heeft de OSH, Ondernemers Stad Hoorn) besloten om tijdelijk de citymarketingtaken voor dit jaar voort te zetten tot dat er meer duidelijk is over hoe de stichting verder gaat. Om de citymarketingtaken goed te kunnen uitvoeren is door de OSH en het LOF (Lokaal Ondernemers Fonds) een bedrag van 42.000 euro aangevraagd in de vorm van subsidie, dit is volgens de beide partijen voldoende om de basis van de citymarketingtaken op orde te houden, hieronder vallen o.a. de websites van Ik hou van Hoorn, de sociale media, het adverteren via Google Ads, adverteren in Weekblad Zondag, de digiborden in de stad en de Ik hou van Hoorn gids.

Ook het college van Hoorn vind het belangrijk dat de continuïteit van de citymarketingtaken door wordt gezet en heeft de aangevraagde subsidie van 42.000 euro toe te kennen. Het college verwacht dat in 2021 gestart kan worden met een volgende fase van de marketing in Hoorn. Hoorn gaat hiermee in overleg met OSH, Cultuur Hoorn, VEMS (Voor Een Mooie Stad).

Reageer op dit onderwerp